مهدی خوش نژاد کارگردان «کوثر» درباره ویژگی‌های تولید این مستند به خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: زمانی که در سال 1393 درباره کاروان بین‌المللی «زائران صلح سوریه» مستند می‌ساختیم، با «کوثر بشراوی»، مجری و خبرنگار تونسی آشنا شدیم. شناخت ویژگی های شخصیت این زن باعث شد تصمیم بگیریم مستندی درباره او بسازیم.

وی افزود: او از بنیان‌گذاران و مهم‌ترین چهره‌های شبکه‌هایی چون «العربیه» و از اعضای اصلی شبکه «الجزیره» بوده و زندگی اش با تجربه کردن تفکرات مختلف همراه بوده است. او در زمان جنگ 33 روزه در لبنان می ماند و سپس تحولی در نگرش هایش ایجاد می شود. به نوعی این جنگ نقطه عطف زندگی ایشان بوده است.

این مستندساز ادامه داد: بعد از اتمام کار کاروان در سوریه ما به لبنان محل زندگی بشراوی رفتیم و به مصاحبه با او و ساخت مستند درباره اش پرداختیم. خانوده او در لندن هستند و لبنان محل زندگی دوم او است.

خوش نژاد تأکید کرد: سابقه رسانه ای او برایم جالب بود. به ویژه اینکه او از زمان تشکیل شبکه های ماهواره ای در شبکه های بزرگی همچون ام بی سی، الجزیره و العربیه فعالیت داشته و آزادگی در شغل و عقیده او جذابیت داستان زندگی او را دوچندان می کرد.

وی تصریح کرد: بشراوی کسی است که در صورت مواجهه با حقیقت در مقابل آن مقاومت نمیکند و حقیقت را به زندگی مرفه و شهرت ترجیح میدهد. او به خاطر این دیدگاه در مقطعی بدون شغل بود. اما این روزها در تلویزیون المنار برنامه هفتگی دارد.

«کوثر» سه شنبه 26 مرداد ساعت 19:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و چهارشنبه 27 مرداد ساعت 12:30 بازپخش می شود.